poniedziałek, 21 września 2015

Masło daktylowo - kakaowe




Daktyle... daktyle... i kakao! Już sama nie pamiętam gdzie natknęłam się na ten przepis. Planowałam go wypróbować, ale jakoś nigdy nie było sposobności. Ostatnio natomiast kupiłam daktyle w promocji z zamiarem wyczarowania czegoś z nich... no i niestety rozmyśliłam się, a daktyle zostały. Tu na ratunek przyszedł mi ten przepis, który z głowy wygrzebałam. Przyznam, że jestem tym zachwycona. Słodkie, mięciutkie, idealne do deserów i ciast.
Polecam również jako alternatywa dla tych kupnych czekoladowych kremów typu nutella. W smaku dużo lepsze (nie jest tak strasznie ciężkie), a dodatkowo też zdrowsze. Polecam ! :)

Składniki: 
  • 200 g. daktyli suszonych
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
Mleko podgrzewamy (jednak nie zagotowujemy go! ważne żeby było gorące, nie wrzące).
Gorącym mlekiem zalewamy daktyle i odstawiamy na kilka godzin (min 3.). (Powiem wam, że z ciekawości podpijałam trochę mleka, w którym moczą się daktyle... smak niesamowity :)

Gdy daktyle już odleżą swoje w mleku, dodajemy wtedy kakao i blendujemy do uzyskania jednolitej konsystencji.

Voila :) Masełko gotowe.
Słodziutkie, delikatne, rozpływające się w ustach. :)
Przepisy na wykorzystanie go już wkrótce :)



1 komentarz: