poniedziałek, 13 października 2014

Placuszki z cukini



Delikatne, mięciutkie, lekko słodkawe za sprawą marchewki - mowa o placuszkach cukiniowych.

Jest to moje odkrycie ostatniego miesiąca - od pierwszego placuszka je pokochałam! Są niesamowite.
Można je jeść na ciepło, na zimno, z przeróżnymi sosami (na zdjęciu sos słodko-ostry, jadłam również z sosem czosnkowym i ketchupem - również smacznie), lub też same. Są świetne jako obiad lub jako przekąska czy drugie śniadanie.

Teraz jest dobry sezon na takie cudeńka gdyż cukinii jest pod dostatkiem, a smaży się... tak jak każde inne placki :)

Składniki:
  • 4 cukinie
  • 4 marchewki
  • 2-3 jajka (w zależności od rozmiaru)
  • 6 łyżek mąki
  • 1-2 ząbki czosnku (w zależności od wielkości i intensywności)
  • Sól, pieprz do smaku
  • Olej do smażenia 
Sposób przygotowania:

 Cukinie i marchewki dokładnie myjemy, marchewki obieramy (cukini nie trzeba) i ścierami na tarce o grubych oczkach. Do niech wciskamy ząbki czosnku i dodajemy sól i pieprz do smaku. W miseczce roztrzepujemy jajka i dolewamy do warzyw. Dodajemy mąkę i wszystko dokładnie łączymy.
Smażymy z obu na patelni aż uzyskają złotawy kolor. Ja użyłam do tego specjalnej patelni z 4 zagłębieniami aby formowały się idealne okrąglutkie placuszki.
Gdy będą gotowe polecam odłożyć je na chwilę na papierowe ręczniki aby odsączyć z nadmiaru tłuszczu.

Tak jak pisałam są idealne na przeróżne pory dnia i w różnych kombinacjach z sosami i innymi potrawami.

Serdecznie wam polecam!
Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz